понеделник, 22 януари 2018 г.

Свинско с праз, ориз и картофи на фурна / Pork with Leeks, Rice and Potatoes


То винаги така прави..тъкмо минат празниците и зимата тогава се сети да дойде. Тези дни вали, вие, духа, фучи и тресе ламарините на навесите по кооперацията, но аз съм се зазидала здраво у дома и само от време на време дърпам завесите да видя как е навън! А то същото - мрачно, дъждовно, вали сняг, пада вода, киша, кал, локви, мъгла, хора бягат под дъжда, хора се крият под навеси, навесите отлитат, хората отлитат с навесите, други се придвижват с кану по булеварда и все такива интересни неща. 
Днес обаче слънцето се показа и аз ще ви покажа какви вкусотии се родиха у дома благодарение на лошото време през уикенда. 


За мен няма по-голямо удоволствие от това да творя в такива дни, освен може би да се излежавам с филми, но то и това трябва да има край все някога. Работната седмица е пред нас  е добре да си наготвим някакви вкусотийки, които да ни чакат у дома след работа.
За първото такова ястие се спрях на свинско с праз, ориз и картофи.
Някои хора обичат повече ориз, друг повече картофи, а трети - просто повече ( демек и от двете).
Стана много вкусно, като няма да ви отнеме много време, а ако сте умни като мен, ще си сготвите и по-голяма тава, че това ястие няма писване. Мога да го ям всеки ден и доста трябва да се запролети, че да ми омръзне.


Ето как го направих:

Необхоими продукти:
Окоо 500 г свинско месо
2-3 големи стръка праз
2-3 средни картофа
1/2 ч.ч. ориз
сол/ черен пипер
олио

Както виждате, и продуктите даже са малко. Нарязвам месото на средни парченца, като аз гледам да не е много жилесто. Харесва ми от плешка или бут. Сварявам го в малко подсолена вода, за около половин час да покъкри и да се отпени. ( Запазвам бульона)

През това време си измивам и нарязвам големия праз :) 

                         
В по-дълбок тиган, слагам малко олио и запържвам праза, докато поомекне.


Прибавям след това нарязаните на кубчета картофи и почистен и измит до бистра вода ориз.

                           

Запържвам всичко за две-три минути и прибавям месото. Запържвам за още толкова разбърквайки. Овкусявам с подправките на вкус.


Изсипвам ястието в тавичка, като слагам от бульона на месото около две чаши и малко водичка, ако е необходимо, да се облее съвсем леко ястието. 


Пека първоначално на максимална фурна, докато ястието заври, а след това намалявам на 180 градуса. 
Ястието става много бързо, защото почти всичко е готово и не ми отнеме повече от 30-40 минути.
 Е, ако търсихте интерсна идея за вечеря, не търсете повече.
Днес ще вечеряме всички нещо вкусно :) 
Усмихната седмица, приятели! 


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...