събота, 5 май 2018 г.

Бисквитена торта "Рафаело" ( Агънце) / No-Bake Raffaello Icebox Cake ( Easter version)



Както ви обещах -днес ще има торта. Макар да нямам именик у дома, Гергьовден си е голям български празник и почти всеки от нас ще го празнува по един или друг начин. Едва ли има човек, който да не познава някой Жоро ( да не кажа поне десет), който след третата ракия да не го поздравяват с "Може ли да се забрави Георги", информация която, повярвайте ми, бих искала да забравя, но всяка година ми се напомня. Е, така е с класиките във всеки жанр! Както агнешкото, така и десерта си е неизменна част от всяка богата гергьовденска трапеза, но тъй като ще трябва да се готвят и салата и какво ли не, днес ще ви предложа една торта, която няма да ви отнеме повече от 15 минути за напарва и още 10 за украса, ако решите да я направите тематична. Още повече, че не се пече, така че фурната може да остане заета от месото. :)

В основата си е рецептата за бисквитена торта "Рафело" - изключително лека, свежа и направо лятна торта, която е идеална предвид температурите навън. Както казах, украсих я като "агънце", идеално за празника - идея за която не мога да си взимам кредит, тъй като е доста стара и я има в нета от години. Все пак, бях я запаметила и само чаках удобен повод да си поиграя.
 И сега, след като така и така съм на бебешка вълна, от гостуването ми при Ноата в Холандия, всичко е така или иначе, бау-бау, мяу-мяу и агънце-багънце. Майка ми така се смееше като я питах дали иска от агнънцето или от багънцето, като въпросът касаеше вкусното ми агнешко с маслини, което публикувах вчера или тази вкусна тортичка.
Баганце it is! 




Преди да премина към рецептата обаче, ще ви помоля още веднъж да ме подкрепете в тазгодишните награди на Блоговодител, където съм номинирана именно в тази категория и още три. остана още малко време, а всеки глас е от значение:

Категория “Крилце или Кълка” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/krilce-ili-kylka/5/
Категория “С аромат на ванилия” - https://kulinarninagradi.com/glasuv…/s-aromat-na-vanilija/4/
Категория “Бързо и вкусно” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/byrzo-i-vkusno/6/


Категория “Сладко удоволствие” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/sladko-udovolstvie/7/
А ето как да гласувате за мен: 
Линкът http://kulinarninagradi.com ще ви препрати към официалния сайт на наградите, откъдето в горния край може да видите думата „гласувай”, която ще ви заведе в полетата за вписване. Използвайки фейсбук вписване става много бързо. От там се вижда пълният списък с категории, като за да дадете гласа си за мен, трябва да отидете на категориите, в които съм номинирана.




Вие сте вотът на публиката, затова гласувате в първата колонка, където надявам се да отбележите с точка Lussi`s World of Artcraft, а след това под него и бутончето - "гласувай".
( Може да видите стъпка по стъпка гласуването в снимки за потребители на фейсбук тук)

Благодаря предварително на всеки, който ще го направи, ще сподели публикацията и ще ми помогне да достигна до повече кулинарни запалянковци, които да ме подкрепят! 

Необходими продукти:
2 пак. обикновени  бискивти ( х 200 г)
1 консерва подсладено гъсто кондензирано мляко ( 397 г)
400 г заквасена сметана
250 мл сладкарска сметана
100 мл прясно мляко
100 г кокосови стърготини
100 г бадеми

Подготовката е много лесна. Изсипвам в купичка леко затопленото мляко, в което да потапям бисквитите преди да ги наредя.
В сух тиган запичам за кратко бадемите, като за си избрах такива, до светло златист цвят.

                     

В купа разбивам сметана на твърд сняг.


В купа смесвам кондензираното мляко и заквасената сметана,като може да разбиете и на ръка, за да не стане много течно. Прибавям малко по-малко от битата сметана, може да не отиде цялата. Кремът трябва да е пухкав, но не и прекалено гъст, тъй като тортата ще стане по-суха.

Във форма за торта ( 22-24 см диаметър) редя ред мокри бисквити, после част от крема ...

                            

и поръсвам отгоре с кокос и малко от бадемите. Процедирам така докрай, 


като накрая измазвам с останалия крем и сметаната.
Оставям в хладилника да стегне за няколко часа.


Украсата направих с още малко бита сметана, към която прибавих пудра захар, тъй като ползвам неподсладена и малко крема сирене за по-богат вкус,  но не е задължително.


Ушичките и нослето направих от разрязан бонбон маршмелоу, а останалата част на лицето изрисувах с шоколадов ганаш.


Разбира се, вие може да пропуснете цялата тази процедура и да украсите само с още малко бадеми и кокос :) 

Опитайте, няма да съжалявате! 


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели! 

7 коментара:

  1. Здравей Люси, тортата изглежда супер! Но може ли да ми кажеш, каква марка сметана използваш? Скоро се върнах в България и не мога да улуча хубава сметана за разбиване.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Вили! Много пъти казвам, че предпочитам за торти да ползвам растителна сметана, като се спирам често на мегле - която става и за сладко и солено готвене. Но винаги може да се довериш на Президент или някои други по-качествени варинати на сладкарски "кремове" ( тоест не животински), които има в Метро хладилниците.

      Изтриване
  2. Мила Люси, липсваше ми и още как!;)Отбелязваш завръщането си с толкова хубави рецепти,че на човек му става празнично само,като ги види!;)Точно ей такава тортичка ми се хапваше,беличка,с бисквитки и богато кремче;) Имам една любима рецепта за торта с кафяви бисквити "Закуска" и крем от маскарпоне,към което понякога добавям само пудра захар и малко мляко,за да го разбия,между редовете напръсквам с каквото налично сладко имам в момента (мама има рецепта за сладко-трепач от ягоди и банани,т.нар."моментно сладко;),не само,защото моментално се изяжда,но просто не сме пробвали да го консервираме трайно:),нарязваме малко ягодки и банани,на котлона със съвсем малко захар,заради сладостта на банана,и ето ти дозичка разкошна вкусова симфония,също като любимите ми дъвки "Love Is.."навремето:)..Отгоре напръсквам с малко разтопена "Нутела" във формата на решетка.Но да не си пробутвам версията;),просто да ти я споделя за реванш;), защото непременно ще опитам тази твоя тортичка и ,току-виж,заеме челното място в бисквитено-тортената ми класация;).Обожавам те,вълшебнице!:)Прегръдки!Марта;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте, много се радвам на твоето "гостуване" и благодаря, че ми носиш и от "моментното сладко" :) обезатлно ще го опитам, макар ние да си го правим само от начакани ягоди, които да преседят в хладилника, но сега ще го опитам и с банани и леко загрято ;) Сега ме размечата с тези рецепти, нутела и какво ли не, пак се отправям към кухнята. Прегръдки, усмивчице!

      Изтриване
    2. :)И от мен прегръдки,вълшебнице!:)

      Изтриване
  3. Люси, тортата е страхотна!
    Прави се много лесно и бързо! На вкус е лека и не е прекалено сладка!
    Благодаря за споделената рецепта!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...